Welkom op de website van Remedial Teaching Castricum.

Caroline Titulaer

caroline@rtcastricum.nl

Tel. 06- 23232192

Remedial Teaching Castricum

· Gediplomeerd remedial teacher (Master SEN)
· Vrijblijvend intakegesprek
· Gedegen onderzoek
· Uitgebreide orthotheek
· Flexibel
· Hulp op maat


Bekijk wat anderen schrijven over mij en mijn begeleiding.






Esther en Antoin, ouders van Freek, juni 2018.
 
Voor de rekenachterstand van onze zoon in groep 7 zochten we hulp bij Caroline.
Hij vond het rekenen helemaal niet meer leuk.
 
Beste Caroline,
Je zocht uit waar het probleem zat en hebt daarna het rekenen systematisch aangepakt.
Je rustige manier, aanvoelend wat Freek nodig had, maakte dat hij elke week zonder tegenzin naar je toeging en het huiswerk drie keer per week maakte.
Het werken in het tuinhuis, de persoonlijke aandacht en de Rivella deden hem goed.
Soms lijk je wat chaotisch, maar je aanpak is gedegen en Freek vond het juist grappig.
Je leek hierdoor niet zo’n strenge juf en van jou leerde hij steeds weer: fouten maken mag.
Bedankt voor al je ondersteuning en Freek gaat met vertrouwen volgend schooljaar naar de middelbare school!.
 







Claudia, moeder van Victor,  februari 2018.

Onze zoon Victor was op school achtergeraakt op het gebied van begrijpend lezen en spelling (medio groep 6). Ook was hij zijn zelfvertrouwen deels kwijtgeraakt en had hij wat last van faalangst. Eerder was er een vermoeden geweest dat hij dyslectisch was, maar dat werd via een test via school uitgesloten. Het advies was 'meer lezen' en dat betekende 'meer tranen'. Hij werd toen op school ingeschat als een VMBO/Mavo leerling. Om hem toch een boost te kunnen geven, hebben we samen met hem besloten hulp te zoeken en zijn we bij Caroline terecht gekomen. Caroline is heel rustig en geduldig met hem aan de slag gegaan en Victor ging wekelijks zelfstandig en gemotiveerd naar haar toe. Zij is met hem terug gegaan naar de basis van het lezen en de spelling en heeft op een speelse wijze de categorieën geconstateerd waarmee hij moeite had. Deze heeft ze met hem opnieuw behandeld en herhaald, waarbij hij ook huiswerk opkreeg. Later is zij ook begonnen het begrijpend lezen met hem te behandelen. Zij heeft hem uitgelegd hoe je een tekst moet aanpakken en analysen en de vragen daarover moet beantwoorden. Vooraf en na een bepaald deel van de lessen en in samenspraak met ons, werd hij door Caroline getest. Zodat zij vooraf helder de pijnpunten in beeld had en naderhand de vorderingen hierop kon staven. Maar dat werd ook al zichtbaar doordat Victor meer zelfvertrouwen kreeg, door de verbeterde schoolresultaten en het uiteindelijke Cito advies: Havo/VWO. Na dit goede schooladvies is Victor in groep 8 toch wekelijks bij Caroline blijven komen, zodat hij helemaal op niveau kon komen en een goede basis had om te starten in de brugklas. Wij en Victor zijn Caroline dankbaar voor haar positieve inzet en bevelen haar van harte aan.
 







Charlotte, moeder van Isabella, februari 2018.

Eerder in deze reacties heb ik onze tevredenheid en dank uitgesproken voor de begeleiding en inzet van Caroline. Net voor de CITO’s van dit jaar hebben we onze dochter opnieuw aangemeld bij Caroline om nog even te oefenen en de puntjes op de I te zetten. Na een jaar hard werken en veel zorg en voorbereiding van Caroline, was het nu gelukt de CITO score naar een hoger niveau te tillen. Isabella scoorde afgelopen januari een 1+ voor begrijpend lezen. Hier zijn we onwijs blij en dankbaar voor.
 







Nico en Doreen, ouders van Max, januari 2018.

Via een ouder op school kwamen wij in contact met Caroline. Aanleiding was de achterstand die onze zoon had opgelopen met het taal en spelling. Caroline heeft grondig onderzoek gedaan om het probleem concreet te maken.
Ook de kennismaking met onze zoon en Caroline verliep heel soepel. Onze zoon heeft een half jaar elke week bijles gehad en hij is met sprongen vooruitgegaan. Hij begon met een flinke achterstand op spelling en leessnelheid. Na een half jaar was hij weer op niveau en was de basis voor plezier in Nederlands gelegd. Op de middelbare school is de lijn doorgezet en zit hij op een ruime 7 voor Nederlands op havo. Onze zoon ging met plezier naar de lessen van Caroline en zij kon hem goed motiveren een stap extra te doen.







Noelle, moeder van Bodil, juli 2017.

Na een uitgebreid onderzoek heeft juf Caroline vastgesteld dat onze dochter 1,5 jaar achterliep op het spellingniveau , dat ze eigenlijk halverwege groep 7 zou moeten hebben. Door systematisch alle regels opnieuw langs te lopen middels haar lesmethode, heeft ze ervoor gezorgd dat deze achterstand weer werd ingehaald. Hierdoor gaat onze dochter met een goede basis op het gebied van spelling naar het voortgezet onderwijs.







Charlotte, moeder van Isabella en Fabiënne, juli 2017.

Sinds een aantal jaren komt onze dochter bij Caroline voor spelling en rekenen.
Met veel persoonlijke aandacht, een rustige aanpak en een enorme inzet voor haar leerlingen, heeft ze de achterstand van onze dochter weten te verkleinen en al onze verwachtingen overtroffen. De fijne manier waarmee Caroline met onze dochter omgaat, de tijd die ze erin steekt om elke oefening of spelletje af te stemmen op wat elke individu nodig heeft is ongekend en onbetaalbaar.
Dankzij alle ondersteuning en voorbereiding door Caroline, sturen we straks onze dochter met een gerust hart en alle vertrouwen de toekomst in. 

Door alle goede ervaringen hebben we sinds een aantal maanden ook onze jongste dochter aangemeld voor begeleiding in begrijpend lezen. Binnen enkele maanden heeft Caroline haar CITO score weten te verbeteren van een V naar een II. Petje af voor een vrouw die het belang van elke leerling voorop stelt en resultaat weet te boeken.
Bedankt!







Marjolein, moeder van Skip, maart 2016.

Ik kwam in contact met Caroline via mijn werk en raakte met haar in gesprek over onze zoon van toen nog 10.
Hij heeft dyslexie en had daardoor een grote achterstand opgelopen met lezen, spelling en rekenen.
Ik was gelijk blij toen ze me vertelde daar wat aan te kunnen doen.

Bij het OBD kreeg mijn zoon hulp bij het technisch lezen en spelling en Caroline hielp hem met begrijpend lezen.
Zij heeft hem getest en kon ons precies vertellen waar zijn frustraties lagen en waar hij op uitviel.
Dat was best veel zal ik vertellen, maar door haar professionele aanpak ging hij met sprongen vooruit.
In drie maanden tijd had hij zijn achterstand met begrijpend lezen ingelopen en las op niveau midden groep 7.
En dan te bedenken dat hij nog met technisch lezen op niveau eind groep 4 zat!
Dat is toch geweldig voor je kind, daar krijgen ze energie en zelfvertrouwen van.
Het rekenen ging wat langer duren, maar ook daarmee heeft hij prachtige resultaten bereikt.
Caroline heeft geholpen met het automatiseren van de rekenvaardigheid tot 100 (+, -, x, : ).
Hij kan nu rustig zijn werkjes maken op school zonder dat hij in paniek raakt.

Ikzelf als moeder vind het heel prettig bij Caroline, omdat ze je laat zien waar ze mee bezig is.
Ze heeft een luisterend oor voor waar je kind tegen aanloopt en ze gaat als het nodig is met je mee naar school voor een gesprek.
Ook heel prettig is dat ze in contact blijft met de docent en werkjes terugkoppelt naar school en ons.
Kortom wij zijn heel blij met Caroline en zullen haar zeker weer benaderen als het nodig mocht zijn.








Charlotte, moeder van Fabienne, september 2015

Enthousiast, geduldig, rustig en stimulerend. Dit zijn de woorden die ik zou gebruiken om Caroline te beschrijven. Onze dochter krijgt nu ruim een jaar les van Caroline. Zij gaat er met veel plezier heen en doet zelfstandig haar huiswerk. Het allerbelangrijkste is echter dat zij vooruitgang boekt.
We zijn begonnen met spelling en binnen een jaar heeft onze dochter, met hulp van Caroline, een achterstand van 1,5 jaar ingehaald. Dit schooljaar zijn we begonnen met rekenen. Vooral klokkijken, meten en wegen staan op de agenda. We zien na een maand reeds een enorme vooruitgang bij onze dochter. We zijn hier heel blij om en vooral heel dankbaar.









Claudia, moeder van Rob, augustus 2015

Al na een paar maanden les van Caroline van RTC is onze zoon veel bewuster geworden van de spellingsregels.
Hij krijgt echt handvatten om de brei aan taalregels op orde te krijgen en toe te passen.
Hierdoor gaat hij op school vooruit en wat heel belangrijk is, dat hij hierdoor meer zelfvertrouwen krijgt. Hij groeit echt op taalgebied. Caroline is dan ook rustig en geduldig met hem, hij gaat graag naar haar toe. Zij legt hem alles overzichtelijk uit en stimuleert hem op een positieve manier. Hij heeft een map waarin al zijn werk, opdrachten en huiswerk overzichtelijk wordt bijeengehouden. Ook voor op de computer of tablet heeft Caroline opdrachten gemaakt. Hij doet zijn huiswerk nu dan ook helemaal zelfstandig. Wij hebben er alle vertrouwen in dat onze zoon de toekomst op taalgebied zonniger tegemoet gaat.